El Vallès Occidental aprova el Pla de transformació i reactivació industrial i inicia la cerca de fons de finançament pel seu desenvolupament

21 de mayo de 2021 Noticias

El Plenari del Pacte per la Reindustrialització del Vallès Occidental (CCVOC) ha aprovat el nou Pla Singular de Transformació i Reactivació de l’Ecosistema Industrial del Vallès Occidental 2021-2024, per fer possible la reindustrialització del territori amb diferents actuacions. El Pla ha nascut del treball del Pacte i de l’impuls del Consell Comarcal del Vallès Occidental. Està pressupostat amb 9 milions d’euros anuals i ara s’inicia la cerca de fons de finançament per a poder desenvolupar-lo. Uns d’aquests podrien ser els fons europeus Next Generation.

El nou Pla està estructurat en 4 eixos d'actuació i 14 programes executats a partir de la implicació i especialització de les entitats del territori impulsant la creació d’aliances público-privades. En el Pla s’identifiquen diferents projectes en els quals podrien participar d’una manera més directa les empreses del territori.

El primer eix gira entorn la retenció, consolidació i creixement de la indústria. En aquest cas, les accions tenen a veure amb l’atracció i localització d’empreses; el suport a la reconversió industrial en sectors madurs o en afavorir a la reindustrialització de grans emplaçaments, entre d’altres.

El segon eix aborda la millora de la competitivitat i la sostenibilitat. Té l’objectiu d’enfortir l’ecosistema industrial de proximitat amb una eina d’intel·ligència artificial que augmenti les relacions b2b entre empreses, un sistema d'innovació obert amb espais de fabricació digital  i en l’ús i experimentació de nous materials, processos de fabricació i productes, i l’acceleració de la digitalització, el foment de la transició ecològica i l’economia circular. També contempla actuacions de reorientació professional i de la formació en competències emergents de la població activa afectada pels canvis industrials.

El tercer eix es centra en la millora de l'entorn. Aborda la modernització i transformació digital i sostenible dels parcs industrials, l’establiment i millora de noves mesures de fiscalitat local i de la simplificació administrativa i, finalment, l’impuls d’aliances empresarials i públicoprivades pel desplegament de projectes motors i complementaris al Pla.

Finalment, l’últim eix té a veure amb el monitoratge del teixit industrial per a la presa de decisions amb l'objectiu de disminuir el risc de les empreses en una fase de retrocés i identificar oportunitats de creixement intern o mitjançant la captació d'inversions.

La implicació i la cooperació de les empreses participant en els programes i col·laborant en el seu finançament és un eix transversal en tots els programes i fonamental en el desenvolupament general de el pla.

Leer noticia en castellano

Noticia relacionada: 

© 2017 30Virtual. TODOS LOS DERECHOS RESERVADOS. Aviso legal.